В последните месеци епизодите на ново риалити шоу по немската частна телевизия „RTL” предизвикаха вълна от протести в Германия. Според концепцията на шоуто четири двойки тийнейджъри между 16 и 19 години в продължение на месец са предизвикани да се превърнат във „възрастни”. Освен да изкарват сами прехраната си и да се грижат за поддръжката на дома, те са изправени пред изпитанието за четири дни сами да поемат грижите за истинско бебе.


Защитниците на шоуто го определят като полезен социален експеримент. Той учи младите хора, че родителството е сериозна отговорност, към която не трябва да се пристъпва с лекомислие. Много представители на немски обществени организации обаче критикуват инициаторите на риалити формата за това, че използват бебетата като „опитни зайчета”. Според критиците на семействата, „продали” невръстните си деца, макар и за няколко дни, в ръцете на неопитни тийнейджъри, трябва да им се отнемат родителските права, тъй като подлагат наследниците на потенциална психична травма. Противници на шоуто посочват още, че то може да се окаже твърде стресово и за тийнейджърите и преживяванията в него да ги обременят за цял живот. Антикампанията получи отзвук и сред големи рекламодатели, част от които оттеглиха клиповете си от рекламното време около шоуто.

В разразилата се обществена дискусия отношение по темата взе и немската комисия за медийна защита на младежта. Тя квалифицира риалити епизодите като „Етично и педагогично безотговорни, но юридически допустими”.   
В своя защита продуцентите на шоуто заявяват, че младите двойки са под непрестанно наблюдение, което дава възможност за незабавна реакция при най-малкия риск за децата.

С тази нова риалити продукция немската частна телевизия става приемник на колегите си от американски и британски ТВ канали, които през 2007 година са стартирали шоу с аналогична концепция и с многозначителното заглавие „The Baby Borrowers“ („Бебета назаем”).