Реклама

„9 месеца“ – философия

Списание „9 месеца“ е специализирано издание за бременност и майчинство. Изданието се ръководи от една основна цел – да е полезно четиво, което представя експертна, актуална и интересна информация. Списанието е и средство за ежемесечна комуникация между своята аудитория и водещите български специалисти в областта.

„9 месеца“ – история

1996 На българския издателски пазар се появява първото специализирано издание  за бременност и майчинство – „9 месеца“ (тираж: 5000, обем: 32 стр.). Амбицията на създателите му е да запълни една липсваща ниша в издателския бранш – издание, което компетентно да подпомага и информира бъдещите и настоящите родители за всичко, свързано с раждането и отглеждането на детето.
2016 Списанието отбелязва своя 20-годишен юбилей. Изданието се е превърнало в запазена марка и в добре познато и любимо четиво на няколко поколения родители. Сега „9 месеца“ е с по-висок тираж (10 000), по-голям обем (96–128 стр.) и с постоянно нарастваща аудитория (месечна сумарна аудитория: 40 000, присъствие в социалните мрежи: над 230 000 активни потребители във Фейсбук). Сред авторите му са утвърдени специалисти в областта на акушерството и гинекологията, педиатрията, психологията, сексологията и педагогиката.

„9 месеца“ – читателска аудитория

Списанието е подходящо за широк кръг читатели – мъже и жени, но все пак главната аудитория, към която то е насочено, е модерната жена, която иска да бъде информирана за всичко, свързано с един от най-важните периоди в живота ù – да бъде майка. Очакванията ù са не просто да получи експертно мнение по въпроси, свързани с бременността и родителството, но и актуална информация за случващото се в света около нея – мода, култура, козметика...

Проучванията на читателската аудитория на „9 месеца“ показват: 

Пол
Жени: 76% 
Мъже: 24% 

Социален статус
Заети: 69%
Незаети: 21%
Учащи: 10%

Възрастова група
между 15 и 25 години: 15%
между 26 и 35 години: 46%
между 36 и 45 години: 27%
между 46 и 54  години: 12%

Месечен доход
до 500 лв.: 7% 
до 1000 лв.: 24% 
над 1000:  28%
нямам личен доход: 31% 
(в отпуск по майчинство)

Едно списание се чете минимум от четирима души.

„9 месеца“ – рубрики

Съобразно концепцията си списанието е разделено на два основни тематични блока – Бременност и Майчинство.
Блок Бременност включва рубрики, насочени към опазване на физическото и психичното здраве на бременната жена, към нейната подготовка за раждане и адаптацията ù като майка – календар на бременността, зачатие, раждане.
Блок Майчинство включва рубрики, насочени към правилното отглеждане на бебето и детето, тяхното здраве и възпитание – кърмене, развитие, възпитание.
Основни рубрики и за двата броя са: актуално, здраве, хранене, психология, във форма, полезно, на фокус, красота, любопитно, мода, татко, психология, интервю, интимно, параграф, интериор, шопинг, хит на месеца.
Запазена марка на списанието са и фотоконкурсите – „Моята първа среща с татко“, „Смях и сълзи“, „Малки пътешественици“, „Моята любима играчка“, „И те са били бебета“ и други, в които читателите изпращат тематични снимки или коментари по определена тема. На особен интерес се радва и рубриката „Въпроси и отговори“, в която лекторите от инициативата С „9 месеца“ на училище отговарят на читателски въпроси.

„9 месеца“ – инициативи

През май 2003 г. дългогодишното сътрудничество на екипа на списание “9 месеца” с гилдията на акушер-гинеколозите и с държавни и неправителствени институции дава на изданието възможността да стартира инициативата С „9 месеца“ на училище, която продължава и до днес. Вече за десета поредна година бъдещите и настоящите родители  посещават неформалните сбирки, организирани от списанието. В инициативата са включени повече от 100 специалисти, които изнасят едночасови лекции по повече от 50 теми, съдържащи ценна теоретична и практическа информация за бременността, раждането и отглеждането на бебето.
Към днешна дата С „9 месеца“ на училище се организира ежемесечно в 10 града: София, Варна, Пловдив, Плевен, Бургас, Благоевград, Видин, Велико Търново, Стара Загора и Хасково. Повече информация може да намерите в категория "Училище за родители".

Важна информация
Тираж: 10 000
Абонаменти: 7% - 10% от тиража
Корична цена: 3,95 лв.
Книжки в годината: 12 броя 
Обем: 96 –128 стр.

Разпределение на месечния тираж:                                                                                                                              

• ръчна продажба 
• продажба в бебешки и детски магазини 
• абонамент "От днес за утре" 
• разпространение чрез АГ специалисти, фармацевтични компании, медицински заведения, детски магазини