25 юни 2014 г.

Горещините не са никак приятни за повечето хора и особено за бременните жени. Ето няколко съвета към тях, които ще им помогнат да се справят с неразположенията през лятото:

1. Пийте много вода. Добрата хидратация е изключително важна за всяка бременна жена, особено когато температурите и потенето се увеличават. Пийте равномерно през целия ден, така че да не усещате жажда. Това ще ви помогне да намалите риска от уринарни инфекции, които са чести при бременни жени. За да избегнете дехидратация добре е да ядете плодове и зеленчуци, богати на вода. Избягвайте газирани напитки и сокове в кутия.



2. Разхождайте се сутрин и вечер, така ще избегнете силните слънчеви лъчи. Когато сте навън стойте повече на сянка. Прегряването може да навреди на бебето и да причини увреждане. Използвайте слънцезащитни кремове 20 минути преди излагане на слънце, защото кожата на бременните жени е по-чувствителна.

3. Плуването е чудесен начин да се отпуснете, но е препоръчително преди това да се посъветвате със специалист.


4. Носете памучни и ленени дрехи.

5. Носете със себе си спрей с вода за разхлаждане. Също така, можете да поставите мокри кърпи на челото или просто да си вземете душ.

8. Яжте по-леки храни.


9. Спете повече и си почивайте, защото когато се роди бебето няма да имате тази възможност.

10. Ако получите световъртеж или ако почувствате силна жажда, веднага застанете на сянка или се приберете. Пийнете студена вода и легнете. Ако скоро не се почувствате по-добре, свържете се с наблюдаващия ви лекар.

11. Когато седите, нека краката ви бъдат леко повдигнати на възглавница, за да избегнете по-голямо подуване от жегата. Избягвайте дългото ходене, за да намалите възможността от поява на силни отоци. Не прекалявайте със солта.

Лятото е чудесно време, на което да се насладите. И не забравяйте – при нужда винаги се свързвайте с вашия лекар!