Според наблюденията на Иван Илчев – директор “Маркетинг и реклама“ на „Max Europe”, производител на марката Chipolino, има проблем, свързан с детските стоки втора употреба, който придобива „епидемични“ размери за България и затова е нужна някаква форма на регулация. „Недоумение буди готовността на доста родители да купят на новороденото си бебе количка за 45 лева по онлайн обява на частно лице. В този случай никой не може да даде гаранция за състоянието на количката, как е била използвана и съхранявана“, споделя позицията си г-н Илчев по време на вчерашната конференция, посветена на кампанията "БЕБЕ НА ГОДИНАТА" 2012.



Проучване на „Max Europe“ за навиците на потребителите показва, че само 32.6% от родителите се интересуват дали стоката, която купуват, има сертификат за безопасност и дали отговаря на изискванията на ЕС за детски стоки. Активна роля в контрола на безопасността на детските стоки има Комисията за защита на потребителите, която през миналата година е забранила за продажба в България почти 300 вида стоки, сред които 192 са столчета, колички, проходилки, детски дрехи и обувки.