Отдавна мина времето, когато се смяташе, че бременната трябва само да лежи и да почива. Ежедневните упражнения са подходящи както за бъдещата майка, така и за нероденото й дете.
Много проучвания показват, че ако през 9-те месеца правите гимнастика всеки ден, ще намалите риска от гестационен диабет, високо кръвно налягане, запек, крампи на краката. Упражнявайте се и ще се почувствате по-енергична, по-жизнена и най-вероятно раждането ще мине по-бързо и безпроблемно. А като бонус жените, които са поддържали фигурата си през бременността, много бързо възстановяват формата си, след като родят. Ето защо, ако няма някакви противопоказания, правете гимнастика по 30 минути на ден. Предлагаме ви няколко упражнения, които са много подходящи за вас. Те ще подобрят състоянието на мускулите на ръцете, краката и ханша ви, ще активизират кръвообращението. Задължително преди да започнете серията, се консултирайте с вашия лекар. Ако той одобри намерението ви, започнете постепенно да се натоварвате. Правете разгрявка преди това. Не се натоварвайте и винаги имайте шише с вода до вас. Купете си гирички от 1–3 кг в зависимост от това кои са ви по-удобни. След всяко упражнение въртете раменете си наляво и надясно по 5 пъти, за да се раздвижите.

1. Застанете права зад стола. С лявата ръка се хванете здраво за облегалката му, а в дясната дръжте едната гиричка. Вдигайте и отпускайте ръката си, като бавно вдишвате и издишвате. Отстъпете назад с десния крак, приклекнете и свийте левия в коляното. Задръжте в това положение няколко секунди. Тежестта на тялото ви трябва изцяло да пада върху левия ви крак. Изправете се. Сменете крака.

2. Застанете в разкрачена поза зад стола и се дръжте с лявата ръка за облегалката му. Гиричката е в дясната ви ръка. Стъпалата ви трябва да сочат настрани. Приклекнете леко и задръжте. Бройте до 5 и се изправете. Едновременно вдигнете дясната си ръка на нивото на рамото и след това бавно я отпуснете надолу.

3. Подпрете се добре на стола с лакът. Наведете тялото си напред. Изпънете краката. Бавно отпускайте и вдигайте ръката, в която държите гиричката надолу и нагоре, като вдишвате и издишвате.

4. Вземете по една гиричка във всяка ръка. Седнете на канапе или фотьойл, подпрете добре гърба си с малка възглавничка. Вдигнете ръцете на нивото на раменете си, след което бавно ги съберете пред лицето си. Изпънете ги напред и ги върнете в изходно положение.

5. Застанете на пода на колене и на ръце, като държите гиричките във всяка ръка. Бавно вдигнете левия си крак назад, едновременно повдигайки и дясната ръка напред. Главата ви да е изправена. Сменете крака и ръката.