Kaufland и Българската педиатрична асоциация стартират национална кампания за подобряване на хранителните навици в семействата


Ритейлърът пуска на пазара три нови сезонни предложения „Брей“ – бейби спанак, броколи и розови домати

София, 19 юни 2025 г. – Над 30% от 7-годишните деца у нас са със затлъстяване. Този висок процент нарежда страната ни на трето място сред всички държави в ЕС за тази възрастова група (по данни на Националния център по обществено здраве и анализи). С оглед на тревожната статистика Kaufland България стартира национална кампания с подкрепата на Българската педиатрична асоциация, насочена към преодоляване на проблема чрез популяризиране на значението на здравословното хранене.

Кампанията „Значението на добрата храна“ има за цел да идентифицира проблема със затлъстяването в училищна възраст и да предложи решения – разнообразно и балансирано хранене с акцент върху сезонни български плодове и зеленчуци.

Kaufland България предлага над 320 вида плодове и зеленчуци, като през последните години акцентът е поставен върху увеличаването на дела на българския и сезонен асортимент. В началото на лятото компанията представя три нови сезонни продукта под собствената си марка „Брей!“ – бейби спанак, броколи и розови домати.

„За нас родното производство не е просто цел, а мисия и отдаденост. Постоянно се стремим да увеличаваме броя на местните продукти, защото колкото по-рано децата изградят навици за консумация на плодове и зеленчуци, толкова по-траен ще бъде ефектът. Kaufland е ангажиран с мисията да предлага сезонни и качествени продукти и да насърчава избора им. Като залагаме на регионални доставчици, подкрепяме местната икономика и намаляваме въглеродния отпечатък от транспорта, за да пазим околната среда“, подчерта Красимир Белчев, ръководител категория „Плодове“ в Kaufland България.

През 2024 г. Kaufland България е реализирала над 53 млн. кг плодове и зеленчуци от местни доставчици, като целта за 2025 г. е този обем да достигне 57 млн. кг. Освен гарантираното изкупуване чрез договори, Kaufland прилага многостепенен контрол на качеството на плодовете и зеленчуците от собствената марка „Брей!“ – от засаждането, през зреенето и брането, до лабораторните тестове и международни сертификати като GLOBAL G.A.P и GRASP.

В рамките на събитието д-р Паолина Анимирова от Българската педиатрична асоциация представи анализ на водещите хранителни рискове при децата в училищна възраст, включително случаи на емоционално хранене, булимия и анорексия, повлияни от социалните мрежи и идеализирани образи. 

Тя подчерта значението на балансираното хранене, включващо прием на:
- 60% въглехидрати с бавно усвояване (пълнозърнести продукти, картофи, ориз, бобови храни);
- Около 30% мазнини, предимно ненаситени (ядки, маслини, семена, риба);
- 10–15% протеин (месо, риба, яйца, бобови култури, млечни продукти).

„Хранителното поведение се формира от най-ранна възраст, а родителите и училищата имат ключова роля. Превенцията започва у дома – с цветно поднесена чиния, балансирана храна и семейна вечеря“, добави д-р Анимирова.

Кампанията „Значението на добрата храна“ е част от дългосрочните усилия на ритейлъра и Българската педиатрична асоциация за популяризиране на темите, свързани с храненето от най-ранна детска възраст. Двете организации имат и съвместна видеопоредица, посветена на особеностите в храненето от първата година на бебето. Всички епизоди можете да откриете тук.

За Kaufland България:
Kaufland България е търговската верига с най-богат асортимент – над 24 хил. хранителни и нехранителни стоки. Годишният оборот на компанията надхвърля 2 млрд. лв. Тя е един от най-големите частни работодатели у нас с екип от над 7900 служители. През 2025 г. компанията разполага с 68 хипермаркета в 35 града. От стъпването си на българския пазар през 2006 г. Kaufland се стреми да подкрепя националната и регионалната икономика, инвестирайки общо 1,6 млрд. лв. в развитие на инфраструктурата. Под мотото „Действията носят промяната“ компанията провежда активна политика за устойчиво развитие – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи, до намаляването на пластмасата.