Списание “9 месеца” направи проучване сред 221 бременни от София, Пловдив, Бургас, Варна, Стара Загора и Велико Търново, които посещават С “9 месеца” на училище. Процентите при част от отговорите са над 100, защото някои от запитаните са дали повече от един отговор.
52% от бъдещите майки предпочитат да ходят на кино, вместо да гледат филми по телевизията. Според тях изживяването пред киноекрана е по-силно от това у дома, защото в салона качеството на звука и на изображението е много по-добро. Те твърдят, че в ерата на визуалните ефекти кинескопът не може да се мери с големия екран. 41% от запитаните ценят повече домашния уют и възможността да се глезят пред телевизора, когато гледат филм. Някои споделят, че само у дома могат да се отпуснат и да се насладят на филма. 4% устройват домашните си прожекции пред монитора, а за 3% няма значение къде са, ако филмът и компанията са добри.
43% от бременните залагат на холивудското кино, когато избират какво да гледат. Привлича ги възможността да се разтоварват с неангажиращи сюжети и зрелищност, докато 31% предпочитат европейските продукции. Те смятат, че киното в Европа има по-стойностни сюжети, които пораждат размисъл. За 26% доброто кино не зависи от националността.
77% от бъдещите майки харесват повече от един жанр в киното и посочват своите предпочитания. 61% обичат комедиите, защото ги разтоварват и ги карат да се смеят. Научнопопулярните и документалните филми са сред фаворитите на 23%, защото са забавни и информативни, а 21% избират най-често исторически и биографични продукции, за да обогатят познанията си. Екшъните, трилърите и криминалетата не са сред любимите на бременните, едва 24% от тях посочват тези жанрове като предпочитани. 6% не са взискателни и гледат всичко, което светът на киното може да им предложи.
53% посочват като най-отегчителни и натоварващи филмите, изпълнени с кръв и насилие (екшъни, трилъри и филми на ужасите). Фантастиката и футуристичните сюжети отблъскват 19% от бъдещите майки, а изтърканите сюжети на сапунените опери принуждават 13% от бременните да превключват на друг канал. За 8% пародиите и комедиите не доставят удоволствие. Житейските проблеми в центъра на драмите пък са досадни за 7%.
42% от бременните често похапват пунканки и ядки в киносалона или у дома пред телевизора. 34% смятат, че консумирането на плодове и напитки пред киноекрана е невъзпитано, а у дома – вредно, защото разваля удоволствието от филма. 21% похапват пресни плодове с топка сладолед, когато са у дома, а 3% от бъдещите майки нямат предпочитания към лакомствата, които консумират пред екрана.
51% твърдят, че никога не спорят с партньора си какво да гледат. Те споделят, че вкусовете им напълно съвпадат и винаги стигат до решение, което удовлетворява и двете страни. 25% от бъдещите майки са щастливи, защото са попаднали на отстъпчив партньор. Той винаги е съгласен те гледат това, което желаят. 21% с неохота признават, че винаги отстъпват пред избора на силната си половинка. Има и такива (3%), които търсят баланса във вкуса и предпочитанието на любимия. Те споделят, че когато се налага, и двамата правят компромиси.
38% попълват домашната си видеоколекция благодарение на интернет. Според тях богатството на световната мрежа е неизчерпаемо и е недопустимо да не се възползват от него. Едва 14% от бъдещите майки купуват DVD-та от специализираните магазини или с броевете на различни вестници. 10% от бременните пък нямат домашна видеоколекция, а 4% споделят, че партньорът им отговаря за снабдяването с филми.