„Направи го за България“ – кампанията в подкрепа на раждаемостта –

достига своята кулминация с масово кръщене

Нa 22 октомври 2017г. в централните православни храмове на София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Плевен , Велико Търново, Русе, Враца и Благоевград ще се проведе най-голямото Свето кръщение на новородени деца в съвременната история на България. Родителите-участници могат да изберат за кръстници популярни лица на инициативата, сред които - Антон Хекимян, Мариана Векилска, Александър-Сано, Део, Славена Вътова, Владо Николов, Юлиана Дончева, Мария Гроздева, Иван Лечев, Хилда Казасян, Поли Генова и Емилия. Голямото събитие бележи финала на кампанията в защита на раждаемостта под патронажа на Патриарх Неофит и Българската православна църква, в рамките на която за всяка споделена бременност ДНК осигурява минимум 1 лев на фондация „Искам бебе" в помощ на двойките с репродуктивни проблеми.

За по-малко от девет месеца „Направи го за България” постигна забележителни резултати: над хиляда деца от всички краища на страната бяха записани за масовото кръщене. В това число – на българи в чужбина, трети и четвърти деца в семейството, близнаци и дори тризнаци! Емблематичното предаване „Сблъсък“ беше възродено за наболелите теми, свързани с раждаемостта и родителството в България. Проведе се социологическо проучване сред майките, което разкри нуждата от належащи промени в средата и законодателството. Певицата Поли Генова дори кодира абревиатурата „ДНК“ в текста на последния си хит.

„Правим кампанията за насърчаване на раждаемостта, защото вярваме, че изчезването на нацията ни е най-сериозният и важен проблем, пред който България е изправена!", заяви телевизионният продуцент Андрей Арнаудов, който е основател и председател на ДНК. „За да има дейността ни положителен и дълготраен ефект, тя трябва да бъде устойчива във времето. Затова вече готвим и второто издание на кампанията: „Направи го за България - 2“ за деца, заченати 2017 г.”, разкри Арнаудов.

Благодарение на Патриарх Неофит и Българската православна църква участниците в кампанията са освободени от задължителната такса за ритуала и получават като безвъзмездно дарение кръщелните свидетелства. ДНК осигурява материални подаръци и традиционното сребърно кръстче – символ на вярата, предоставени от спонсорите, съпричастни с каузата.

Медийни партньори на кампанията „Направи го за България“ са bTV Медиа Груп и списание „9 месеца“.

 

Снимката е предоставена от ДНК.