Деца от цялата страна представиха своите правила за родители, които бяха издадени в специална брошура

В Американския център на Столична библиотека се проведе заключителното събитие  от кампанията “Децата безопасно в Интернет” 2008-2009, организирана от Майкрософт България, Az-deteto.com и Евроком Кабел. В събитието под надслов „Урок за родители” взеха участие 10-те деца предложили най-интересните правила за безопасно поведение на родителите в  интернет, коит опредставиха своите предложения. . Те, заедно с още над 1000 деца изпращаха своите правила в продължение на 6 месеца на детския сайт Az-Deteto.com , за това какво трябва да правят  техните родители, за да ги предпазват по-ефективно от опасностите в Интернет. Избраните 10 правила бяха издадени в специална брошура – Наръчник за деца и родители.

Събитието бе открито от Огнян Киряков, генерален директор на Майкрософт България, Жюстин Томс, издател на Az-deteto.com и Параскева Руменова, мениджър маркетингови комуникации и проучвания на Евроком.  Те припомниха целите и фокуса на кампанията за периода 2008-2009 и обобщиха резултатите от нея.

Лицата на кампанията, популярните водещи на сутрешното шоу „Стартер” по БГ Радио - Сим и Богдана,  представиха децата-победители, и правилата, с които са спечелили. Pодителите разказаха какво са научили и колко полезен е бил за тях този урок.


Своите познания по темата и как  те предпазват своите деца от  опасностите в мрежата споделиха и бащите Искрен Пецов, от Латинопартизани и Иван Матев, по-известен като Супер Любо.
За своята креативност 10-те деца получиха дигитални фотоапарати

За кампанията
Посланията наТазгодишната кампания „Децата безопасно в Интернет” достигнаха до над 800 000 деца и техните родители от цялата страна. Над 1000 деца дадоха своите предложения в конкурса „Урок за родители”. Изключително успешни бяха проведените в Пловдив и Плевен кръгли маси, със съдействието на  кметовете на общините. Плакати и филми с правилата за безопасно сърфиране в мрежата бяха разпространени във всички училища в страната.
На международния ден за безопасен Интернет, 12 февруари 2009 г., бе проведена кръгла маса в София, която протече под формата на дискусия с две работни групи – деца и родители. Резулатите и  препоръките бяха включени  в Наръчника за деца и родители.
Кампанията е оценена като изключително успешна и постигнатите резултати дават увереност на организаторите да продължат активностите и през следващата година..

Кампанията „Децата безопасно в Интернет“ се осъществява със съдействието на Министерство на образованието и науката, Държавна агенция за закрила на детето, Държавна агенция за информационни технологии и съобщения и Обществен съвет за безопасен Интернет.
 
Медийни партньори на инициативата са: БГ Радио, БТА, Булфото, в. Пари, Computerworld, сп. 9 месеца, ТВ 7, GTV, Dir.bg, Ipo.bg, Deteto.info и Az-jenata.com.