MOMVY е иновативен бранд за био хранителни добавки, създаден от майка, която не се примирява с компромиси – нито по отношение на здравето на своето семейство, нито в качеството на продуктите, които предлага. 

След години, прекарани в търсене на ефективни и удобни решения за себе си, Габриела Топузова създава марка, родена от личен опит, задълбочени познания и желание да даде повече сила и енергия на майките. Разговаряме с нея за началото, предизвикателствата и философията зад бранда, създаден с мисъл за здравето и природата.


MOMVY е вдъхновяваща история за това как една майка успява да създаде отличаващ се бранд. Разкажете ни за момента, в който решихте да започнете този проект, въпреки натоварения график с двете момчета.
От над 10 години се интересувам от теми, свързани с оптимално здраве – тествала съм различни хранителни режими, била съм и две години веган. Като логично продължение започнах работа в международния отдел на българска фирма, производител на био продукти. Покрай участието ни в международни изложения виждах потенциала на био храните и как те трябва да се превърнат в стандарт.

След бременностите и периода на кърмене, наред с многото задачи покрай децата, започнах да усещам липса на сила. Тогава се насочих към търсене на качествени хранителни добавки – такива, които не изискват бъркане, чакане и примирение с неприятен вкус, и които да са био сертифицирани. Не намирах нищо подходящо. Тогава се роди идеята за таблетка – а не капсула – с био сертификат, която да е удобна в забързаното ежедневие.
Какво Ви вдъхнови да създадете точно хранителни добавки? Как избрахте тази конкретна ниша на пазара?
Самата аз пия хранителни добавки на прах, но често пропусках, защото бързах и нямах време да си приготвя смути. Така ми хрумна идеята колко удобно би било, ако са под формата на таблетка. Но знам, че таблетките обикновено съдържат доста допълнителни, конвенционални съставки, затова държах моите да са био сертифицирани.
Био сертифицирането е дълъг и сложен процес. Защо беше важно за Вас продуктите на MOMVY да получат този сертификат и какви предизвикателства срещнахте по пътя?
За мен това не беше просто важно – беше задължително. Био сертификатът не е просто документ, а стандарт за високо качество. Например при мен всяка суровина, която купувам, трябва да има сертификат. Също и производството трябва да бъде био сертифицирано, както и складът, от който излизат поръчките.
Макар да виждах колко по-трудно се намират био суровини, колко по-скъпи са, и как това забавя производствения процес (защото няма изкуствени вещества, които да слепят таблетката), не правех компромиси. Накрая в Германия открих липсващия компонент – био съставка, която изпълнява функцията на слепващ агент.
Стъклената опаковка е една от отличителните черти на MOMVY. Какви са предимствата на стъклото пред пластмасата и как това решение се вписва във философията на бранда?
От години се интересувам от теми, свързани с оптимизиране на здравето – от храна, медитации и дихателни практики до чиста вода и вредните вещества в дома ни. Много от тези теми тепърва навлизат в България.
Една от тях е микропластмасата – и как тя попада в телата ни под различни форми и от различни източници. Знаейки това, не можех да поставя толкова чисти и био таблетки в пластмасова опаковка, въпреки че тя е 20 пъти по-евтина. Държах на стъкло – първо, защото не контаминира продукта; второ, защото го предпазва по-добре от външни влияния; и трето – защото може да се рециклира и не замърсява природата.
Как успявате да балансирате майчинството с управлението на собствен бизнес?
Дали успявам – не знам. Знам само, че давам най-доброто от себе си – и за децата, и за бизнеса си. В началото се обвинявах, че нещата се случват бавно, но после си казах, че няма как всичко да стане наведнъж – особено когато си човек с високи изисквания към себе си и към това, което прави. Дадох си време да се насладя на майчинството и бавно развивах бизнеса. В момента, в който детето тръгна на градина, натиснах „газта“.
Какво прави продуктите на MOMVY различни от останалите хранителни добавки на българския пазар?
Нашите продукти се отличават с това, че са 100% био сертифицирани таблетки (не капсули). Всеки вид съдържа две суперхрани, предлага се в стъклено шише (не пластмаса), с ярък и стилен етикет. Има иновация в рецептите, която максимално запазва качествата на суровините и усилва ефекта им.
Разкажете ни за реализирането на проекта – с какви специалисти си партнирахте?
Първо и най-важно беше да намеря фармацевтична фирма, която да приеме предизвикателството и да реализира тази иновация с мен. Масовите таблетки съдържат конвенционални слепващи и гланциращи вещества, а когато всички суровини са изцяло био, е трудно таблетката да се задържи. Повечето производители смятаха задачата за невъзможна, но открих професор фармацевт, който успя да я реализира.
След това намерих страхотен графичен дизайнер, която толкова се вдъхнови от идеята, че беше неотлъчно до мен до създаването на перфектния етикет и кутия.
Сайтът също беше реализиран от професионален екип – събраха от мен снимки и текстове, и едва когато беше напълно завършен, ме извикаха да ми го покажат. Когато видях целия си труд, събран на едно място, се разплаках.
Какво бихте посъветвали други майки, които искат да стартират собствен бизнес, но се притесняват от предизвикателствата?
Бих ги посъветвала да си вярват и да не чакат „перфектния“ момент. И аз се чудех дали преди да започна, не трябва да изкарам още курсове, да се дообразовам. Но курсове могат да се правят и след това. Няма по-голям урок от това да движиш бизнес сам, докато си и майка на две деца.