Ако си имате ,,малко маймунче у дома‘‘, на което скоро предстои захранване или вече сладко си хапва различни блюда, със сигурност сте чували за този бранд – MyMunche. Онова, което обаче вероятно не знаете, е как той се е родил, кои са мечтателите зад създаването му и има ли тайна успехът, постигнат до момента. Когато избираме подарък за дете – независимо наше или на близък човек, ни се ще да познаваме историята на продуктите, да сме сигурни, че там – от другата страна, съществува екип, вложил сърце, душа и отговорност в нашата инвестиция. Скъпи родители, тук си имаме всичко това. Приятно четене!

Как и кога се появи концепцията за MyMunche?
Руми: Още през пандемичната 2020-та година вниманието ми беше привлечено от детски купи със ,,залепващо” силиконово дъно на чуждестранен бранд. Стори ми се много хитро решение, понеже покрай племениците и приятелките ми с деца виждах как се развиват нещата при захранването (все още нямах свое дете). Споделих на Иван, приятеля ми, и от дума на дума изникна ,,А няма ли да е супер яко да бъдат с името на детето?!”.


За известно време си остана на ниво идея, понеже нито аз, нито той имахме опит с логистиката (и двамата се занимаваме с маркетинг и реклама), аз бях доста неуверена да развивам нещо сама, а той - заринат с достатъчно други проекти, за да го подхванем заедно. Но след няколко месеца Иван се сети за Хрис - бяха се запознали на бизнес събитие, и му се стори, че с Хрис бихме се сработили добре, за да започнем реализирането на тази идея. 
Последваха онлайн разговори, понеже Хрис живее във Варна, а аз - в София, имаше и срещи на живо, построихме план за тест на продуктите и гравирането им, направихме си бързо проучване на пазара и се допитахме до близките и приятелите си с деца. Събрахме преобладаващо положителни мнения и решихме, че идеята си заслужава. Запретнахме ръкави, поръчахме повече стока, започнахме с подготовка на сайта, вътрешните процеси, процесите по подготовка на пратките и доставка. И така, в началото на 2021-ва, имахме готовност и на 7-ми януари (спомням си, че беше именият ден на Иван) пуснахме сайта и освен за празника, се почерпихме и за първите си поръчки.

Да надникнем зад завесата - кои са лицата, двигатели на бранда? Знаем, че зад всяка голяма идея стоят хора с много плам и вдъхновение - точно тях искаме да опознаем.
Руми: В основата на MyMunche сме Хрис и аз, приятели и партньори-основатели на бранда, като до нас във всеки момент са и нашите партньори в живота - Даяна и Иван. 
Хрис и Даянка са удивителни млади хора, започнали първия си бизнес още в ученическите години. Не, че са работохолици, за тях просто работата е част от ежедневието и задачите, колкото и да са, сякаш не им тежат. Днес, наред с MyMunche, развиват и други 2 успешни бранда в различни ниши. За Хрис няма невъзможни неща! Той е от типа хора, способни да открият решение на всеки проблем - било то да намери надежден доставчик, да разбере как се настройва лазер или да пише код, с който сайта ни да не се счупи, без значение от променливите. Учи много неща в движение, понякога дори ме изумява колко пъргаво се движи мисълта му. Даянка пък има изключително креативно виждане, умее да подреди важните елементи в кадър и да предаде посланията в перфектно визуално съдържание. Освен майка на Тея (а очакват и ново попълнение в семейството ), наскоро с нейна приятелка започнаха да предлагат и услуги по заснемане на съдържание за брандове.
Иван и аз, както вече споменах, сме основно с опит в маркетинга и рекламата. Запознахме се в една от първите агенции за дигитален маркетинг в България, където работехме до към 2015 г. Първо напусна Иван, по-късно и аз, и макар да се разделихме с агенцията, за да стариме позиции в маркетинг отделите на различни компании, то останахме заедно като двойка. Иван има гигантски опит в дигиталната реклама, управлява и оптимизира до последния цент всякакви рекламни бюджети. Почти няма платформа или формат, които да не е тествал, и да не може да сподели опит с конкретни резултати. А що се отнася до мен - имам някакви умения да организирам във времето рекламни кампании и послания.

Kaква е филосфията на бранда?
Руми: Напълно разбираме, че чрез играта децата не само се забавляват, ами и научават. Ето защо MyMunche вярва, че за да растат щастливи и умни, те трябва да опознават заобикалящия ги свят наволя. Без ограничения за вроденото им любопитство (стига да е безопасно, разбира се). Това понякога означава много маймунджилъци, опити да дърпат и бутат, включително докато си похапват, и палавите им ръчички посягат ту към лъжичката, ту към паничката. MyMunche е приятел на малките ,,маймунчета”, които никога не спират да се забавляват, особено по време на хранене.

Каква обратна връзка най-често получавате от хората, които ви се доверяват?
Руми: Ще прозвучи нескромно, но основно положителна, особено в последно време. И това не е случайно. Още в началото бяхме категорични, че ще се вслушваме във всяко мнение, дошло от клиент. Има ли оплаквания, разглеждаме всеки отделен случай и мислим в посока на това какво може да се подобри. Така например сменихме доставчика на бамбуковата ни посуда, защото открихме бамбукови купички, които побират по-голямо количество храна. Включихме в асортимента си и лъжички за захранване (с по-дълга дръжка, удобна за родителя в самото начало на захранването, и със стеснена силиконова част, която приляга на малката бебешка устичка), понеже някои майки споделяха, че обучителната ни лъжичка е твърде голяма за децата им през първите месеци от захранването. Вложихме време и средства в обновяване на оборудването, за да подобрим технологията на гравиране, тъй като имаше сигнали от клиенти, че на места името на детето е по-светло. В края на деня е истински удовлетворяващо, че всички усилия от наша страна не остават незабелязани, виждаме го в отзивите от клиентите си.

Трудно ли се развива успешен бизнес, насочен към малки деца, в България? Кои са най-големите предизвикателства?
Руми: Мисля, че ,,успешно' и ,,лесно' са несъвместими понятия, без значение от сферата, за която става дума. Нужно е време и постоянство във всеки аспект. До момента най-големите предизвикателства за нас са били свързани именно с фактора ,,време‘‘. В главите ни дадена идея изглежда бърза за реализиране, а в действителност отнема неочаквано дълго.

Да отправим поглед в бъдещето - как си представяте MyMunche след 5 години?
Руми: Представяме си Клуба на палавите малки Маймунчета пълен с доволно похапващи си мъници и родители, чието ежедневие е поне една идея по-спокойно, благодарение на нашите продукти. И то не само по нашите географски ширини. В бъдеще планираме присъствие на поне няколко чуждестранни пазара.

Какво ви отличава от конкуренцията, има ли тайна съставка, даваща ви мотивация да сте винаги крачка напред?
Руми: Вярвам, че отношението ни към клиентите е на нива над това, което получават на други места. Стараем се да подхождаме с разбиране към родителите и към хората, които избират подаръци за тези родители и за децата им. MyMunche не предлага само продукти за хранене на детето, ами и приятелско отношение. В социалните мрежи споделяме опит от други майки, търсим отговори по важни теми от експерти в различни области и намираме начин - между сериозните теми, и да се посмеем заедно.