Ако забелязвате, че детето ви предпочита да си служи предимно с лявата ръка, вероятно искате да научите дали не трябва да го приучвате по-активно да включва дясната. Краткият отговор е: не го правете!
Отучването на малките леворъки деца от предпочитанието им има повече недостатъци, отколкото предимства. При леворъките по-активна е дясната половина на мозъка, а при десноръките – лявата. Според д-р Барбара Затлер, ръководител на Консултативната и информационна служба за леворъки в Мюнхен (Германия), ако се правят опити детето да се “превъзпита” от леворъко към десноръко, дясната половина на мозъка постоянно ще се натоварва недостатъчно, а лявата ще се претоварва. В резултат на това “объркване” в мозъка развитието на детето ще се забави. Концентрацията на такива деца в детската градина ще се влошава при игрите и ученето, възможно е те да започнат да заекват или да се напикават.


Това, от което се нуждаят малките леворъки, е разбиране от страна на родителите. Може би и набавяне на приспособления, които ще улеснят до известна степен неудобствата на работата с лявата ръка. Това не е особено лесно, като се има предвид, че за съжаление светът е устроен за десноръки...