Наскоро сте станали майка и приемате всичко, което ви се е случило, като прекрасна магия. Ако можеше обаче по магичен път да се изпари и коремчето ви, останало като свидетелство за отминалата бременност… 

Покрай грижите за бебето едва смогвате да си вземете душ, пък камо ли да имате време за упражнения във фитнеса. Нуждаете се от план за отслабване, който да е максимално лек. В този период плавното сваляне на килограми е правилната стратегия. Жената, която още в първите месеци след раждането се подлага на диети и бързо губи тегло в периода на кърмене, рискува да редуцира продукцията на кърма и в нея да проникнат вредни за детето вещества…  


   
8:00 ч. – Спестете си калории
Можете да си „спестите” малко калории, без да останете гладна. Хапнете препечена филийка, намазана с извара (305 ккал за 100 г) или с краве сирене (326 ккал), вместо с маргарин (750 ккал за 100 г). 
Докато се храните, слушайте… Моцарт! Учените твърдят, че на фона на класическа музика човек поглъща по-малко храна в сравнение с количеството, което поема под звуците на рока. 

Оптималният прием на вода на ден ускорява метаболизма. Докато пиете литър вода, изгаряте 100 калории – капка по капка това се превръща в 3 кг по-малко за година. Зеленият чай също е подходящ, но внимавайте с него, докато кърмите, тъй като съдържа макар и малко количество кофеин. 

10:00 ч. – С минимум усилия
Докато сте в градинката, не е нужно да правите лицеви опори до бебешката количка. Все пак опитайте да обиколите няколко пъти парка с по-бърз ход, вместо да се закотвите на пейката.  

12:00 ч. – Повече общуване!
Уговорете се с приятелки за обяд на открито – прекрасен начин да си доставите добро настроение. Но не само това – учени твърдят, че ядем по-малко и по-бавно, когато сме в общество, отколкото когато похапваме без компания.

13:00 ч. – Време за дрямка
Възползвайте се от това, че бебето ви спи, но не за да изгладите дрешките му, а за да подремнете и вие.
Резултатите от проучвания показват, че дефицитът на сън води до напълняване. Хората, страдащи от недоспиване и стрес, качват около 10 кг в рамките на 6 години.

16:00 ч. – Сладки алтернативи
Току-що сте успокоили бебето след половинчасов рев и изпитвате крещяща нужда от нещо сладко. Изберете десертче с мюсли и черен шоколад (96 ккал) вместо вафла с млечен шоколад (120 ккал). Изяжте порция плодова салата с кисело мляко (187 ккал) вместо кофичка плодово кисело мляко (235 ккал).
И един дребен трик – винаги оставяйте на видно място обелката от бонбона, който току-що сте излапали. Който вижда колко е изял, може по-лесно да си сложи спирачки.

18:00 ч. – Малки хитрини
Ако кърмите, се нуждаете допълнително от 400 до 800 калории. Това обаче не значи да поглъщате огромни порции, а да хапвате по-начесто. Не забравяйте и че по-ранната вечеря винаги е по-добра за метаболизма.

20:00 ч. – Голямото хрупане

След раждането на бебето вечерите ви преминават почти по един и същи начин. Шансът да излезете навън с таткото ви се удава рядко. Все пак бавачките са скъпи, пък и вече сте се хванали на въдицата на поредния ТВ сериал. При гледането на телевизия обаче желанието да похапвате непреодолимо ви обсебва. Опитайте се в тези моменти да излъжете страстта си към чипса или пуканките, като се заредете с нещо далеч по-полезно – с хрупкави зеленчуци (моркови, краставички, целина и др.). 

21:00 ч. – Звездни заблуди
Преди сън някои имат навика да прелистват лъскави списания, в които звездни майки разказват как са влезли в обичайната си (перфектна) форма само седмици след раждането. От това обаче не следва автоматично, че те са направили най-полезното за себе си. Вместо да се отчайвайте след подобни четива, по-добре вземете книга, която действително ще ви даде полезни съвети или просто ще ви разтовари от стреса.

Пепина Венкова
фитнес инструктор