Плачът и събуждането на бебето разстройват и Вашия сън.
Как да се успокоявате нощем?
За да заспите бързо, опитайте:

  • Отпускане на мускулите. В легнало положение стягайте последователно различни мускулни групи (на ръцете, краката, тила, гърба, корема). Бройте до пет, след което отпуснете. Повторете след пауза от 30 сек. Ще се изненадате колко успокояващо ще Ви подейства съзнателната смяна на напрягане и отпускане.
  • Въображаеми пътешествия. Мислете си за някое любимо място – например гора или плаж. На какво ухае там? Какви цветове виждате? Чувате ли шума на вълните и вятъра в гората? Колкото по-конкретно си представяте мечтаното място, толкова по-голям ще е ефектът на отпускане.
    Как да релаксирате през деня?
  • Почивка на дивана. Легнете, докато детето Ви спи. Не се мъчете да заспивате. Вглъбяването в себе си действа не по-малко отморяващо.
  • Тиха музика. Тишината се отразява добре, монотонният фонов шум (например тихата музика) обаче помага най-вече да си починете от всекидневието.
  • Кратка дрямка. Не е нужно дори да лягате, за да поспите няколко минути. Дрямката в удобно кресло също е толкова разтоварваща. Гледайте само главата Ви да е добре подпряна, за да може тилната мускулатура да се отпусне. Спете през деня най-много 10–30 мин. По-дългият сън само ще Ви накара да се почувствате замаяна.
  • Биоритъмът. През деня организмът предпочита определено време за кратък сън. То е между 9 и 10, 13 и 14, 17 и 18 ч.