По колко кафета пиете дневно? Или горещ шоколад? Или черен чай? А замисляли ли сте се по какъв начин те влияят върху организма ви? Няколко проучвания, направени в Националния център по човешките репродуктивни способности в Ню Йорк, показват, че ако приемате повече от 300 мг кофеин дневно, може да имате сериозни проблеми със забременяването. Ето защо специалистите съветват до 40-ата година да се намали консумацията на кофеин.
Кофеинът извлича калция от костите, което е изключително опасно, ако сте бременна. Последните проучвания сочат, че ако приемате повече от 300 мг кофеин на ден, се увеличава и рискът от аборт. Разбира се, не бива да се откажете от кафето или чая изведнъж. Това ще ви направи уморена и сънена, може да доведе и до силно главоболие.

Колко е кофеинът в 1 кафейна чашка?
Турско кафе – 100–300 мг
Кафе с филтър – 60–100 мг
Разтворимо кафе – 50–190 мг
Еспресо – 100 мг
Капучино – 100 мг
Безкофеиново кафе – 100 мг

Колко е кофеинът в 1 чаена чаша?
Черен чай – 35–175 мг
Зелен чай – 10–40 мг
Разтворим чай – 40–80 мг
Студен чай – 65–75 мг
Топло какао – 2–15 мг
Мляко с какао – 1–15 мг
Горещ шоколад – 5–35 мг