Повече от 70% от бъдещите майки страдат от болки в гърба. Ако те измъчват и вас, опитайте да приложите някои изпитани “рецепти” за прогонването им.
 Използвайте обезболяващото действие на топлината. Поставете върху гърба си шише с топла вода, електрическа или гумена възглавничка, вземете топъл душ (до 39 ºС). Така стегнатите мускули ще се отпуснат.


 Помолете партньора си да ви направи облекчаващ масаж на болезнените места с подходящо масло. Помага и масажът с гумена топка с меки бодли.
 Движете се повече – движението разхлабва мускулите. Особено подходящи са плуването или т.нар. упражнение крава–котка: застанете “на четири крака” и извийте гръбнака си като котка. След това го спуснете надолу, но само толкова, колкото да се изправи като гърба на крава. Бавно повторете няколко пъти.

 Търсете разнообразие, ако професията ви е свързана с дълго стоене или седене. Ставайте и се раздвижвайте, правете леки упражнения с крака и ръце.
 Променете навиците си и анализирайте някои детайли от ежедневието ви – токчетата на обувките ви не са ли доста високи, а матракът ви не е ли вече твърде изкорубен... Направете промяна!