Текст: Феодорина Ляскова

„Всеки човек е роден с потенциал за велики неща. В нашето ДНК са кодирани 3 нива. Второто ниво е на гения. Всички бебета се раждат в нивото на гения. Възрастните не са в него, защото житейските травми ги смъкват в долното ниво. Децата се раждат гении, а възрастните с методите на възпитание ги смъкват надолу. В Училището на живота се опитваме да върнем всички в нивото на гения, с което са дошли на земята. Защото, преди да направим това, няма как да се стигне до третото ниво – казва Грациела Миланова, създател на Училище на живота. – Всеки от нас е роден с потенциал за величие, който е прикрит. Представете си една електрическа крушка, върху която са хвърлени одеяла – върху една повече, върху друга по-малко. В Училището на живота започваме да махаме одеяло след одеяло, за да достигнем до онова, което е скрито под тях. Като видим бебе, подсъзнателно искаме да го гушнем, да го погалим, привлечени от неговата светлина и неговия гений, които не са прикрити. Възрастните сме забравили да бъдем такива, каквито сме се родили. Още първия ден в Училището на живота влизаме в този гений, който си е наш и никой не може да ни го отнеме.“

Обикновено родители, които срещат затруднения в общуването и възпитанието на децата си, ги записват в Училището на живота (обучението е само по 2 дни в месеца – обикновено събота и неделя). Когато родител не може да се справи с детето си, той го счита за проблем и търси съдействие от някой друг, който да му помогне да се справи с него. Ние лесно „оправяме“ детето, но след това родителите трябва да променят подхода си към него, иначе нещата няма как да се променят, обяснява Грациела. Малкото ще се лашка между два полюса и ще се чувства още по-объркано. Повечето възрастни си мислят, че проблемът е в децата. Той никога не е в малчуганите, категорична е тя.

Ако един родител има проблем с тийнейджър, това означава, че от 0- до 13-годишна възраст не е възпитавал правилно детето си

Затова то е в бунт срещу родителите, когато навлезе в тийнейджърската възраст. Родител, който се е отнасял с детето си с разбиране още от най-ранна възраст и му е предоставял възможност да прави избори, като му е обяснявал от всеки избор какво последствие ще има, резултатите ще са съвсем други. Децата са много мъдри същества и те ще направят мъдър избор. И ако малките са възпитавани правилно, щом навлязат в тийнейджърска възраст, няма да мразят родителите си, няма да се разиграват драми в семейството или в училището. Много родители имат проблеми с децата си още докато са малки, преди да са станали тийнейджъри. Причината е в родителите, не в децата, подчертава отново Грациела.

Едно дете не слуша какво казва родителят. То гледа какво прави той. Много родители си мислят, че като говорят правилните неща на децата си, а вършат друго, ги възпитават добре. Всъщност най-важен е личният пример. Децата копират моделите на родителите си. Няма как един баща пушач да обяснява на детето си колко вредни са цигарите и алкохолът, а в същото време той да пуши и да пие. Или майката и бащата постоянно да се карат и нагрубяват, а да учат детето си, че трябва да е любезно и да обича хората. Ако детето е бито и наказвано, няма как тази агресия да не избие, когато порасне. Биенето на децата всъщност показва безсилието на родителите да се справят с тях. И това идва от факта, че родителите са недостатъчно осъзнати. Когато дойдат в Училището, хората бързо започват да сменят нивото си на осъзнаване.

 

Индиговите и кристалните деца са неразбрани и от родителите, и от обществото, което ги кара да се затварят в себе си

Много подходящи за нашето училище са индиговите и кристалните деца от гледна точка на това, че родителите им трудно се справят с тях, просто защото те самите не са такива и трудно ги разбират, казва Грациела.

За индиговите деца се знае малко повече, докато за кристалните познанията са бегли, а много родители отглеждат именно кристални деца и не са наясно с този факт. И те буквално ги „съсипват“ с начина, по който ги възпитават. Те просто прилагат методи, които са валидни за система от миналия век, която въобще не е пригодена за техните нужди в момента. Учител на тези деца в Училището е кристално дете, което идеално разбира потребностите им. Кристалните деца са на по-високо еволюционно ниво от индиговите, ето защо един учител кристал може да помогне на индиговите деца, докато индиго не може да помогне на кристала.

Кристалните деца например са много наясно със себе си и със света, но те отказват да правят много от нещата, които родителите им смятат за правилни. На кристалните деца не им е нужно да правят тези неща и ако едно такова дете е насилвано от родителите да върши нещо, което то не желае, в крайна сметка реакцията му е да се затвори в себе си. Родителят пък си мисли, че то е пасивно, че не е инициативно, че не смее да каже какво иска, а всъщност то е много потиснато. В Училището се премахва тази потиснатост и детето влиза в своята сила. Тези деца всъщност са изключителни същества, неразбрани както от най-близките си, така и от учителите, съучениците, приятелите. Основната характеристика на кристалните деца е любов.

Индиговите деца често са хиперактивни, имат проблеми в училище и учителите постоянно викат родителите им на срещи. Индиговите деца са дошли на земята, за да правят революция и да сменят старата система. Епохата на борбата и революцията беше в 20-и век, ранните индига дойдоха през 60-те години. „Ние го правехме с бунт, за да може да се разклати тази система, спомня си Грациела, която е индиго. – Сега бунтът не е нужен, системата е започнала да се променя. Така че децата индиго ще постигнат много повече в този свят, ако започнат да правят революцията чрез сърцата си и чрез любовта. Нашият формат е много благодатен за тези деца, които са неразбрани, и ще им помогне да си влязат в истинската сила. А истинската сила идва от хармонията и от баланса в тях. Защото, докато индигото е в бунт срещу всички около него, то не може да постигне нещо положително. Вместо това само си навлича проблеми и неприятности – и за себе си, и за родителите, и за учителите. Когато едно индиго влезе в своя баланс, започва да прави чудеса.“ Децата индиго са изключително интелигентни. При тях менталното тяло е силно развито и когато към него се добави и сърцето, се случват вълшебства. „Само за два урока едно дете индиго, което ни бяха довели в началото, тотално се трансформира и в момента е стълб в нашето училище – казва Грейс, както я наричат приятелите й. – Те имат огромна енергия и когато тя не е насочена в правилната посока, вреди. Иначе тя става изключително градивна.“

Добре е родителите с проблемни деца да запишат в училището не само малките, но и себе си. Когато се работи едновременно и с децата, и с родителите, процесът се ускорява. Когато детето се центрира стабилно в себе си, то престава да страда от отношението на учителите или родителите и започва да ги превъзпитава. Това предполага детето да е силно, а родителите не толкова. Ако родителят е много проклет, детето не може да се справя енергийно с него.

Ако учителите в България влязат в тази програма, ще бъде изключително здравословно за цялото общество, убедена е Грейс. Децата са по-дълго в училище, отколкото с родителите си. Учителите са основни участници в програмирането и оформянето на характерите им. И ако учителят има ограничена перспектива на възприемане на света, тя се пренася и върху децата.

Училището на живота е предназначено за всички, които искат да са здрави, щастливи, успешни. Те може да са на 7, 17, 37 или 107 години. Най-малкият ученик е на 7 години, а най-възрастният на 84 – няма ограничения за възрастта. Чудесата започват да се случват още след първо ниво. Всеки човек е с различен капацитет за промяна. Програмата е отворена и някой може да изкара по 7 нива за една година, а друг – 3 нива за три години. Всеки сам си определя темпото.