Как по-безболезнено да направите първата стъпка обратно към офиса?

Детето ви е на 2 години и е прието в детската ясла. Бабите и дядовците са постоянно на гости, а разговорите в градинката пред блока вече са ви скучни. Пък и вечерните новини никак не са добри – икономическа криза, инфлация, повишаване на цените. Парите в семейството никога не стигат и сигурно вече не помните откога не сте си купували нова дрешка. Може би е време да излезете от рутината на майчинството и да се върнете обратно към професията си. Често след дълго отсъствие жените се чувстват несигурни и притеснени. Не са наясно дали ще се справят с предизвикателствата, които им отправя работното място. Не се колебайте и се втурнете с главата напред. Само първата крачка е страшна.



Нещо ново или нещо старо
След като веднъж сте взели съдбоносното решение да се върнете обратно сред работещите дами, обмислете добре какво искате. Дали имате възможност да се обадите на стария си шеф и да отидете пак в добре познатия офис, или ще щурмувате напълно нова сфера? Не мислете, че сте прекалено стара или ангажирана, за да започнете нещо съвсем различно от предишните си занимания. Важно обаче е да сте наясно защо искате да почнете работа. Дали ви е скучно у дома и желаете да развивате някои от заложбите си? Или пък парите не стигат? Може би имате някое хоби, което отдавна мечтаете да превърнете в професия? Ако сте наясно с плановете си, ще ви е по-лесно да се ориентирате в пазара на труда. Преценете добре и с какво време разполагате. В случай че детето ви посещава ясла, може да поемете повече отговорности и да се върнете на 8-часов работен ден. Ако обаче то ходи само на занималня, ще ви трябва почасова работа. Обмислете как ще съвместявате семейството и служебните си задължения. Не бива да пренебрегвате нуждите на детето и съпруга си, но и шефът ви не е длъжен постоянно да ви пуска в отпуск, за да пътувате до село на гости при баба. Не на последно място – добре е да решите и дали се стремите към престижна работа, или към възможност да печелите по-лесно и бързо.


Аз мога!
Един от основните проблеми на майките, които искат да се върнат на работа, е ниското самочувствие. Често те подценяват труда, който полагат у дома, и грижите за детето и се страхуват, че връщайки се на работа, няма да са толкова компетентни и гъвкави, колкото са колегите им. Повдигнете духа си, като напишете всичко, което умеете да правите. Избройте най-добрите си качества – да организирате събития, да преценявате разходите, да готвите, да подреждате… Не пропускайте и най-малките подробности. Ще установите, че имате много и неподозирани възможности, които може да използвате в работата си. При интервюто с работодателите изтъкнете всички свои предимства. Хвалете се!
 
Здравей, училище!
Светът е толкова динамичен, че се налага постоянно да се квалифицирате. Потърсете в Интернет кои курсове ще ви помогнат да усъвършенствате уменията си. 


Голямото търсене
След като вече сте решили, че работата ви зове, остава да намерите най-подходящото място. Потърсете предложения в големите сайтове в Интернет или в бюрото по труда. Попитайте приятелките си – ако някой ви препоръча, ще е още по-добре. Не губете надежда, в случай че не се върнете обратно в офиса още първия месец. В период на криза работа се намира по-трудно. Не се отказвайте.

Помощ от таткото
Не мислете, че идеята ви да оставите домакинството и да се втурнете към кариерата засяга само вас. Обсъдете го и с партньора си. Решете кой ще гледа детето, докато ви няма. Дали ще го поверите на бабите и дядовците, на детегледачка, или ще търсите друга алтернатива. Ако досега не сте научили таткото да мие чинии, започнете с уроците. Едва ли ще имате сили за цялата домакинска работа, след като 8 часа сте се трудили в офиса. Разпределете всички задължения.

Първите дни
Отидете в офиса спокойна и усмихната и запомнете, че самочувствието е сила. Не позволявайте напористите колеги да развалят настроението ви. Правете си точен план на деня и го следвайте. Определяйте приоритетите и отделяйте по-малките задачи. Поставете на бюрото си снимка на семейството или цвете. Все пак не прекалявайте. Не бива работното ви място да се превърне в семеен албум. Важното е винаги когато сте натоварена,да може да погледнете тези, които обичате. Когато имате чувството, че сте преуморена, откраднете няколко минутки за себе си. Вдишвайте и издишвайте дълбоко. Това ще отпусне тялото ви и ще повиши устойчивостта ви на стрес. Използвайте обедната почивка, за да се разходите или да направите леки упражнения.

“9 месеца“