Над 13 500 са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 за първото шестмесечие на 2023 година, отчитат от Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД).

Близо 2300 от проведените над 4000 консултации са с деца. Подадените сигнали за полугодието са 574.

Детското отделение във Враца затвори

Обажданията зачестяват в началото и по време на учебната година, както и около празниците, обясни пред БНР-Радио София Георги Иванов, психолог и експерт в ДАЗД:

„За нас статистиката не е толкова съществена, колкото до съдбите зад всяко едно обаждане. Понякога консултацията може да продължи повече от час. Важно е всяко дете и възрастен да знае, че може да се обади по всяко време на денонощието с въпроси, които ги вълнуват, да му се окаже подкрепа, да се подаде сигнал в случай на риск.“

Историята на Алекс - оцелял, след като бива залят с бензин и запален

Децата най-често се обаждат във връзка с въпроси и проблеми, свързани с връстниците им, но също така и с взаимоотношенията с възрастни.

На тел. 116 111 консултация, свързана с въпроси за децата и тяхното благосъстояние, може да получи и всеки възрастен.

„Роднините – родители, баби, лели, най-често се обаждат, търсейки подходи към децата“, допълни Иванов.

Лекари спасиха недохранено бебе в тежко състояние

Често пъти има мълчание след позвъняване, защото децата се притесняват. От началото на август на разположение на децата е и чат приложение, на което в реално време могат да споделят всичко, което ги тревожи. Засега консултациите през чата са възможни в два дни от седмицата.

Тел. 116 111 е най-бързият път и начин да се подаде сигнал за дете в риск, подчерта още психологът. Към всеки отделен случай се подхожда индивидуално.

Лекари спасиха бебенце, мазано с аспирин

Той посъветва повече да се разговаря с децата и отрано те да се учат да бъдат емпатични и толерантни.

Източник: https://bnr.bg/