Понякога жените са по-чувствителни през 9-те месеца – освен хормоните, вина за тези емоции може би имат и преживени в миналото страхове, разбира се, свързани с появата на новия живот. Стига се дотам, че бъдещата майка се страхува даже от задължителния преглед и изследванията – да не би по някакъв начин те да увредят бременността и да причинят проблем. В плен на своите страхове майката може да се лиши от много важни консултации и прегледи, които имат съдбоносно значение за бременността. Бъдещите майки променят изцяло режима си и се лишават от щастливи моменти, емоции и нови спомени, които не само, че няма да навредят на развитието на бебето, но ще му помогнат да се развива пълноценно.
Мили дами, ако планирате бебе, вече сте в очакване или пък се радвате на малкото човече, което гука сладко в дома ви, не позволявайте на никакви тъмни мисли, притеснения и колебания да развалят тези специални моменти. Има ли тайна? ДА! Грижете се за себе си и отвътре, и отвън. Четете подходяща литература, гледайте филми, които ви карат да се смеете, спортувайте умерено и обърнете специално внимание на дневното си меню. 


Растейки в утробата, бебето взима от всички запаси на витамини и минерали, затова е важно да си ги набавяте допълнително. Малко по-надолу в текста ще научите как това да се случи лесно и удобно.

Кои са предимствата от практикуването на подходящи физически упражнения през бременността?

При раждането жената се изправя пред силни стресогенни и физически предизвикателства. Добре е да бъде подготвена за тях. 
Какво включва тази подготовка:
•    Укрепване на мускулите, които имат значение за хода на раждането и неговия финал.
•    Намаляване на болките в гърба, ликвидиране на запека, подпухването и отоците.
•    Подобряване на стойката на тялото.
•    Осигуряване на физическа енергия и позитивна нагласа.
•    Отстраняване на някои неудобства, съпътстващи бременността, намаляване на чувството на умора и подобряване на съня. 
Редовните физически упражнения са много важен елемент от здравословния начин на живот. Практиката показва, че през 9-те месеца колкото по-навреме започнете подходящите физически занимания, толкова по-добре ще се чувствате и непосредствено след раждането. Голяма грешка правят жените, които не са активни и през последните три месеца. Вярно е, че някои от упражненията може да са доста натоварващи и трудно изпълними през този срок на бременността. Уголемената матка и млечни жлези променят центъра на тежестта и създават проблеми с равновесието на бременната. От друга страна, хормоналните промени могат да доведат до известна нестабилност на ставите, по-лесно се появяват спазми и се получават нежелани наранявания. Ако до този момент на бременността не сте правили редовно физически упражнения, даже най-леките натоварвания могат да намалят притока на така необходимия кислород за бебето. Не забравяйте обаче, че дори обикновената разходка може да се окаже много полезна за вас. Преди да започнете каквато и да е програма за физически упражнения, консултирайте се с вашия лекар. Ако имате някакво неразположение, не е препоръчително да се натоварвате физически. Ако преди забременяването не сте спортували активно, най-подходящо е да започнете с ходенето пеша и с разходките. Може да продължите с джогинг както преди, щом се чувствате комфортно. При умора задължително правете почивки. Пийте повече течности. Плуването също е чудесно за вас. Водата ,,намалява” телесната маса, тренира различни мускули. Изкачването и туризмът на голяма надморска височина не са подходящи, защото могат да ви лишат от нужното количество кислород и това да се отрази зле на плода.

За да сте сигурна, че физическата активност няма да ви навреди, спазвайте някои правила:


•    Правете упражненията при подходяща температура на околната среда.
•    Натоварването да е постепенно и към края на комплекса напрежението плавно да намалява.
•    Редовните упражнения през всичките дни на седмицата са по-добър вариант от рязкото активиране след продължителен период на бездействие.
•    Горещата вана и сауна са неподходящи за бременни.  


Преустановете физическите упражнения при:


•    поява на болки – в таза, в гръдния кош, от маточни контракции;
•    кървене или усилена секреция от влагалището;
•    виене на свят, замайване, побледняване;
•    нарушения в сърдечния ритъм (прескачания, сърцебиене);
•    намаляване на детските движения по време на упражненията и след тях. 


Кои са някои от основните по значение витамини през бременността?
Витамин B9 (фолиева киселина): Фолиевата киселина предпазва от умора преди и след раждането, особено ако процесът е бил придружен от загуба на значително количество кръв. Любопитен факт е, че желязото и витамин В9 са тясносвързани. Този витамин подпомага усвояването на желязото от организма. Как влияе на бебето фолиевата киселина? Витамин В9 играе първостепенна роля в растежа и развитието преди всичко на нервната система. Той подпомага доброто затваряне на невралната тръба. Затова се препоръчва фолиева киселина да се взема преди зачеването – поне три месеца.
Цинк: Елемент, необходим на всяка клетка на мама и бебе. Спомага за баланса на кръвната захар, помага на женския организъм да продуцира правилно хормоните прогестерон и естроген. Според проучвания е възможно да има връзка между дефицитът на цинк и ниското тегло на бебето.
Магнезий: Необходимостта от магнезий се увеличава през 9-те месеца и периода на кърмене. Магнезият се съдържа в малки количества в ядките, рибата и житните продукти, но чрез консумацията им не може да се преодолее неговият дефицит. Установено е, че ниското съдържание на магнезий в мускулните клетки на матката води до съкращението им и до хипертонус, това е опасно за матката – тя следва да бъде в покой.
Докозахексаеновата киселина (DHA): Препоръчва бременните жени и кърмещите майки да приемат не по-малко от 200 мг DHA дневно. DHA подпомага психомоторното развитие, намалява риска от поява на следродилна депресия, повишава енергията и благоприятства липсата на резки промени в настроението. Оказва влияние за развитието на мозъчната кора на бебето и очната ретина.
Желязо: Ако при изследване на кръвта се установи, че имате анемия, това означава, че страдате от недостиг на червени кръвни телца (еритроцити). Тези клетки съдържат хемоглобин, който снабдява организма с кислород. Нормално е през бременността нивото на хемоглобина да спадне леко, тъй като част от желязото, необходимо за произвеждането му, преминава в плода. Значителното спадане на хемоглобина обаче означава, че страдате от дефицит на желязо.
Витамин Д: Играе важна роля за качеството на яйцеклетките и правилното усвояване на витамин B 12, не на последно място носи отговорност за абсорбацията на калции в червата. Оказва влияние върху функцията на имунната система и костната структура.

Дори и през лятото вашият организъм трудно може да си набавя всички необходими витамини и микроелементи само чрез храната. Разбира се, съществува друг вариант, чиято цел е да даде най-доброто на мама и бебе.
Хранителната добавка ПреМама Дуо  ще се превърне във ваш съюзник не само през бременността, но и в периода на планиране на дете и ще продължи да ви подкрепя по време на кърменето. В нейния състав (30 таблетки и 30 капсули) са включени 400 микрограма фолиева киселина (точно колкото е препоръчителната доза), както и 11 витамина, 10 минерала и докозахексаенова киселина, за осигуряване на оптимално хранене. Приемат се лесно – по една таблетка и една капсула дневно след хранене, когато искате да забременеете. 
И най-важното – продуктът е разработен по изискванията за количествен и качествен състав, именно затова е подходящ за жени, които се опитват да забременеят, бъдещи майки и кърмачки.
Подробна информация за ПреМама Дуо можете да прочетете ТУК >>>>

Можете да закупите онлайн хранителната добавка ПреМама Дуо от
Аптеки Remedium
Онлайн аптека АФИА
Аптеки Гален
Аптека Витания
Аптеки Прополис
Аптека Фрамар
Аптеки SOpharmacy