Може би бабата на вашето съкровище изпада в потрес, когато разбере, че му предлагате “студен бюфет”. Как е възможно? Детето има нужда от топла храна, от супа... Имат ли основание упреците? За да се заредите с аргументи, добре е да знаете, че не е толкова важно дали храната е топла, или студена, а какво е съдържанието й. Студеният сандвич с крехка шунка и пресни краставички и ябълка за десерт са далеч по-здравословна храна от топлите пържени картофи с майонеза или от пърженото кюфте от свинско месо.
По-задълбоченото проучване на въпроса обаче сочи, че обикновено топлите ястия са по-полезни за децата, защото съставките им са по-хранителни и като цяло са по-балансирани от студените закуски. Обикновено готовите сандвичи съдържат хляб, масло, салам (шунка, луканка...), кашкавал (твърде солен!). В топлата храна се включват нужните за детския организъм въглехидрати, зеленчуци, умерено количество животински продукти като месо, мляко, риба, яйца и малко мазнини. Особено обичаните от децата въглехидратни храни – спагети, картофи, както и бобовите растения могат да се ядат само сготвени. Няма спор, че топлата храна доставя по-голямо удоволствие на детето (освен ако няма по-странни предпочитания). От една страна, то може с интерес да наблюдава и дори да се включи при приготвянето й, а от друга – самото хранене е далеч по-забавно. Дори само защото то седи на една маса заедно с възрастните, а пък ако има и гости, става още по-интересно.


Безспорно нищо не е по-вкусно от топлата пилешка супа!
Това не означава, че когато нямате настроение да приготвите сготвен обяд на малкото слънчице, не бива да му предлагате сандвич или баница (от магазина) с кисело мляко. Най-важното е менюто на детето да е разнообразно. В него да има плодове, зеленчуци (салата), месо, яйца...
И детето е като вас – не обича всеки ден да яде боб, дори и пиле на грил...