В сезона на гриповете е изключително важно съзнателно да повлиянием върху състоянието на тялото си с цел да засилим имунната си система. Кои са основните стъпки, които да предприемете, за да подсилите имунната система?

1. Да стимулирате хормоните на щастието

Повишеният стрес е свързан с отслабване на имунната система и повишаване риска от заболявания. Тялото ни произвежда шест различни хормона на щастието: серотонин, допамин, норадреналин, ендорфини, фенетиламин и окситоцин. Когато прекарваме или разговаряме повече време с близки и приятели ще увеличим производството на окситоцин. Смехът е здраве и той увеличава производството на хормоните на щастието. Затова не трябва да се ограничаваме в тeзи емоции. Музиката ни помага да се отпуснем и да забравим за мрачните мисли. Любимата ни песен винаги ще ни накара да се почувстваме по-добре.

2. Витамин Д

Витамин Д има редица важни функции за тялото, а именно способността му да влияе благотворно на имунната система. Един от начините да си набавяме витамин Д е да прекарваме повече време сред природата, изложени на слънчева светлина или при необходимост да приемем допълнителено витамин Д под формата на добавка към храната.

3. Здравословното хранене

Здравословното хранене е необходимо на организма ни за подсилване на имунната система и за редуциране на възпалителните процеси в тялото. В периоди, когато има множество грипни заболявания, най-сигурното, което може да направите за себе си е да редуцирате купуването на готова храна. Приготвяйте храната сами вкъщи. Основните хранителните вещества, които подсилват имунната система през бременността са:

4. Достатъчното протеин в менюто

Храните богати на белтъчини са необходими, защото недостигът им би могъл да отслаби имунната система. Протеинът осигурява на тялото аминокиселини, които спомагат за изграждането на антитела в тялото. Също така, животинските източници на протеин, както и нахут, елда, боб, съдържат цинк.

5. Добавяйте подправки към храната си

Използвайки подправките, ние подобряваме вкуса на храната, но основният факт е, че подправките имат лечебни свойства и способността да подсилват организма. Някои от подправките, които можете да използвате, но само след разрешение от вашия акушер-гинеколог, са:

  • Джинджифил - той се използва доста често -- както при готвене, така и за приготвянето на напитки. Една от активните му съставки има противовъзпалителен ефект. Затова, можете да добавяте малко джинджифил към храната или напитките си.
  • Чесън всеки от нас знае за лечебните свойства на чесъна. Той съдържа активни вещества, които подсилват способността на някои типове бели кръвни телца да се „борят“ с вирусите.
  • Канела - тя е позната със способността си да подсилва имунната система. Също така има много благотворно влияние върху регулирането на кръвната захар, което е важно, за да редуцирате възпалителните процеси в тялото.
  • Куркума - това е една подправка, която доста нашумя през последните години именно със способността си да намалява възпалителните процеси в тялото. 

6. Физическа активност

Движението и физическата активност имат много ползи за здравословното състояние през бременността, но една от тях е свързана именно с имунната система. На практика умерената физическа активност подобрява способността на тялото да се справи с инфекциите. Ежедневни разходки, йога, танци -- това са само част от нещата, с които ще се чувствате по-тонизирани и щастливи.

7. Сънят и подобряването на имунната система

Сънят е времето, в което нашето тяло се възстановява. Пълноценният сън подсилва имунната система. При обратната картина се повишават нивата на стресовите хормони. Сънят е важен -- не само за имунната система, но и за цялостния хормонален баланс в тялото. Сънят е и един от най-важните фактори за редуцирането на телесните мазнини.

8. Балансът на имунната система идва, когато променяме нашето мислене

Не забравяйте, че тялото и психиката са свързани и непрекъснато си взаимодействат. Използвайки тялото си, можем да променяме състоянието на психиката си и обратното. Когато става въпрос за информацията, която получаваме, мнозина си я набавят от медиите. Там обаче често се търси ефекта от всяването на страх, а веднъж позволим ли страхът да навлезе в съзнанието ни, той започва да ни контролира. Не изпадайте в паника и тревожност. Бъдете силни психически и не допускайте информация, която не обогатява живота ви със здравословни мисли и емоции.

 

Текст: Milenita May